Consumer Identity and Access Management (CIAM)
Med CIAM giver I jeres slutkunder en brugeroplevelse og en tryghed, så de vender tilbage …
Skal vi ringe dig op?
Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer.
Hvordan håndterer I jeres ”kunder”?
Forbrugere har friheden til at vælge, hvem de handler eller interagerer med, og hvordan. Og de går andre steder hen, hvis oplevelsen ikke lever op til deres forventninger. En god brugeroplevelse er ikke længere bare ”nice to have” – det er ”need to have”.
Forbrugerne bekymrer sig også om deres data og den sikkerhed, hvormed de kan gennemføre deres gøremål. Lækager og misbrug af data er en daglig begivenhed og har en omgående effekt på tilliden.
Nogle virksomheder har en Identity and Access Management (IAM)-løsning til deres medarbejdere og til andre, der er tilknyttet virksomhedens drift. Men disse IAM-løsninger er utilstrækkelige til at håndtere forbrugere og mangler de funktioner, der kan skabe den rette balance imellem sikkerhed og kundeoplevelse. Desuden tilbyder de kun begrænsede integrationsmuligheder og kan ikke håndtere f.eks. administration af samtykke og personlige data.
Kontakt os os allerede i dag og hør, hvordan vi kan hjælpe jer.
Du er velkommen til at kontakte Jesper Stener.
Hvad er CIAM?
Consumer Identity and Access Management tilføjer det, der mangler i traditionelle IAM-løsninger, og indeholder funktioner som brugerregistrering, selvbetjening til kontoadministration, samtykke og præferencer, sociale login og single sign-on (SSO), multifaktorautentificering (MFA), omfattende adgangskontrol og katalogtjenester.
De bedste CIAM-løsninger tilbyder en sikker og intuitiv brugeroplevelse, selv ved ekstreme krav til ydeevne, og er uafhængige af, hvilken kanal man bruger (web, mobil osv.). Samtidigt er det muligt at integrere til centrale forretnings- og sikkerhedssystemer, så man kan anvende f.eks. analytics til at optimere balancen imellem brugeroplevelse, sikkerhed og forretning.
I ICY Security har vi solid erfaring med CIAM-løsninger. Vi forstår, at målet er at omdanne brugeroplevelsen til et ægte engagement. Vi forstår også, at man skal afbalancere brugeroplevelsen med sikkerhed og forretningsudvikling, og at man skal passe på med ikke at ofre det ene i sin stræben efter at nå det andet.
Kontakt os i dag og hør, hvordan vi kan hjælpe